Wirtualny Dziekanat w telefonie

Dobiegł końca proces związany z opracowaniem responsywnej wersji Wirtualnego Dziekanatu na urządzenia mobilne. W nowym roku akademickim pierwsi studenci będą mieli dostęp do platformy na swoich smartfonach lub tabletach. Sprawdzenie planu zajęć czy poczty studenckiej, zmiana danych, a także m.in. złożenie podania będzie zawsze na wyciągnięcie ręki. Naszym użytkownikom oddajemy do dyspozycji platformę, która zawiera wszystkie funkcjonalności dostępne w pełnej wersji strony internetowej na komputery.

Prace rozpoczęte na początku bieżącego roku zbiegły się z informacją zwrotną od naszych użytkowników, którą otrzymaliśmy po przeprowadzeniu badania satysfakcji z korzystania z systemu HMS Solution przez studentów. Przed podjęciem działań musiała zostać podjęta decyzja związana z wyborem pomiędzy responsywną wersją strony internetowej, a stworzeniem dedykowanej aplikacji. Kierując się komfortem i bezpieczeństwem zarówno studentów, jak i wykładowców korzystających z naszego systemu, zdecydowaliśmy się na responsywną wersję strony internetowej. Rozwiązanie to cechują następujące zalety:

  • mniejsze obciążenie pamięci urządzenia,
  • nie ma potrzeby instalowania, aktualizowania i odinstalowywania oprogramowania na urządzeniu mobilnym,
  • nie ma potrzeby udzielania dodatkowych uprawnień (większe bezpieczeństwo danych),
  • niezależność od wersji systemu operacyjnego (większa uniwersalność),
  • możliwość utrzymywania jednej stabilnej wersji dla wielu systemów,
  • nie ma potrzeby konfigurowania połączenia z serwerem, do zalogowania wystarczy nazwa użytkownika i hasło.

Ponadto platformę dostosowaliśmy także do potrzeb osób niepełnosprawnych – strona w dużym stopniu spełnia wymogi WCAG 2.0 dzięki możliwości wyboru dodatkowych trzech stopni kontrastu, odpowiednio dobranym stylom oraz nagłówkom, a także poprawności HTML-a.